Project Transparantie in kosten bij Groothandelaar A:
Ondernemer in de groothandel kampt met magere marges. Eerst samen met de belangrijkste stakeholders een marge-analyse gemaakt. De belangrijkste kosten per product/klantcombinatie geïdentificeerd. Hierbij blijkt dat bepaalde kosten vooral veroorzaakt worden door bestelgedrag van klanten die daarvoor niet worden belast. Door het kostengedrag in de prijs mee te gaan nemen is de marge verdrievoudigd en het rendement van de ondernemer is inmiddels meer dan voldoende.
Geinteresseerd? Kijk naar meerdere voorbeelden op de Consultancy-pagina
Budgetteren in profit- en not-for-profit (public) omgeving:
Managers leren tijdens deze training vanuit de strategie (beleidsrijk) de juiste output en outcome te definiëren in KPI’s (key performance indicatoren). Die KPI’s vormen de basis voor het budget met daarin de vertaling van activiteiten om tot de juiste output te komen naar financiële inzet van middelen en mensen.
Wizfiz biedt meerdere trainingen aan, meer info? Bekijk Training